روان درمانیمقالات

درونگرایی برونگرایی

درونگرایی، برونگرایی

تحقیقات و تجارب ما نشان می دهد که برونگرایی با تعدادی از نتایج مثبت بالقوه زندگی مرتبط است. کسانی که به برون گرایی تمایل دارند نسبت به درون گراها شادتر، موفق تر و بیشتر رهبر و مدیر هستند. آنها همچنین ممکن است شرکای جنسی بیشتری داشته باشند و نسبت به کسانی که درونگراتر هستند کمتر با نگرانی های مربوط به سلامت روان مواجه شوند.

پس آیا این بدان معناست که برونگرا بودن «بهتر» است؟

هرکسی که قویاً درون‌گرا یا برون‌گرا معرفی می‌شود، احتمالاً استدلال می‌کند که شخصیت خودش دارای مزایای بیشتری است اما در واقعیت، هر کدام مزایا و معایبی دارند. اخیراً، برخی از محققان یک “مزیت دوسوگرا” را پیشنهاد کرده‌اند، و این نظریه را مطرح کرده‌اند که افراد دوسوگرا افرادی که نزدیک به وسط مقیاس درون‌گرایی، برون‌گرایی قرار می‌گیرند ممکن است در مجموع از آنهایی که در هر دو سمت طیف هستند، وضعیت بهتری داشته باشند.

آیا برون گرا بودن بهتر است؟

این بستگی به تعریف شما از “بهتر” دارد. برونگراها معمولاً در کار موفق‌تر از درون‌گراها هستند، اما احتمال اینکه در جوانی بمیرند یا به همسرشان خیانت کنند نیز بیشتر است.

درون گرایی از نظر اجتماعی کمتر مطلوب تلقی می شود و درونگراها ممکن است بیشتر با اضطراب یا افسردگی دست و پنجه نرم کنند با این حال، این ویژگی با هوش و استعداد نیز مرتبط است.

آیا برونگراها شادتر هستند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که به‌طور متوسط، برون‌گراها نسبت به درون‌گراها در معیارهای شادی امتیاز بیشتری کسب می‌کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که درونگراها همیشه ناراضی هستند و برخی از کارشناسان حدس می زنند که نمرات بالاتر برونگراها ممکن است به شدت تحت تأثیر پذیرش جامعه از برونگرایی بیشتر باشد.

آیا درونگراها دوستان بهتری از برونگراها هستند؟

برخی روانشناسان حدس می زنند که چون درونگراها تمایل به ایجاد دوستی های کمتری دارند، ممکن است بتوانند به هر دوست نزدیک تر شوند. با این حال، ممکن است در وهله اول بیشتر از برونگراها برای ایجاد ارتباطات اجتماعی تلاش کنند، و نیازشان به تنهایی ممکن است باعث شود از تعهدات اجتماعی اجتناب کنند.

اگر شما خیلی درونگرا هستید آیا باید سعی کنید برونگراتر باشید؟

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد درون‌گراهایی که عمداً برون‌گرا عمل می‌کنند، می‌توانند احساسات مثبت و احساس ارتباط با دیگران را افزایش دهند. با این حال، ممکن است با کاهش اصالت و افزایش خستگی ذهنی همراه باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا