سبک زندگی

آیا دیدار بعد از جدایی درست است

آیا دیدار بعد از جدایی درست است؟

سوال خیلی از شما این است که آیا بعد از جدایی می توانم به رابطه قبلی بازگردم یا او را ببینم. برخی روانشناسان در پاسخ به این سوال نظرات مختلفی دارند. اگر زوجین بعد از جدایی فرزند داشته باشند بهتر است رابطه خود را با او ادامه دهند. اما این رابطه نه در حد دوستی کامل و صمیمی و یا شکل بدگویی و غیبت از یکدیگر باشد.

بلکه بهتر است در حد تعادل رفتارکنند. در صورتی که زوجین بدون فرزند باشند ایجاد محدودیت ها بعد از رابطه اهمیت دارد. در روابط دوستی می توان گفت هرچند دیدار مجدد منجر به کاهش حس رنج و غم افراد می شود اما از طرفی مانع رشد و شکوفایی رابطه های بعدی می‌شود و خود یکی از موانع برای شکل گیری رابطه های جدید محسوب می شود.

نظر برخی روانشناسان این است در صورتی که افراد بعد از اتمام رابطه عاطفی یا ازدواج، نیازها و خواسته های خود را برای یکدیگر بازگو کنند و متوجه مشکلات و سوءتفاهم‌ها های خود شوند، همچنین مهارت‌های ارتباطی را آموزش ببینند و این بار تعهد خود را به یکدیگر حفظ کنند و از ترس از تعهد در رابطه نداشته باشند، راهی برای بازگشت خواهند داشت.

بنابراین کسانی که خواهان شروع دوباره رابطه هستند توصیه می شود که این بار به فکر حل مشکلات خود باشند و بدانند دلتنگی یا تنهایی دلیلی برای بازگشت به رابطه نیست

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا